Dag 4 Jaipur

12 oktober 2016 - Jaipur, India

Vanochtend wakker geworden in ons enorme bed onder het geluid van twee grote ventilatoren.
Het ontbijt was net als in het andere hotel niet erg voedzaam. Het komt voornamelijk neer op het eten van witte toast, banaan en eieren.

Om 8:00 zijn we vertrokken met de bus voor een kleine tour. De bus is letterlijk een verademing vergeleken met het reizen in de tuk tuk.
We zijn naar het prachtige en enorme Amber fort geweest. Een enorme vesting met allerlei soorten kunst op de muren.
Natuurlijk moesten wij Hollanders met 3 schoolklassen op de foto. Dit leverde enorme glimlachen en trotse gezichtjes op.

Wat niet wil wennen is het grote verschil tussen arm en rijk. Vooral omdat je hier vanuit het Hindoe geloof je in bepaalde klassen bent geboren. En je van hier uit trouwt met dezelfde klasse, maar ook je werk wordt van hieruit voor een groot deel bepaald. Zelf lijken ze hier vrede mee te hebben.

Hierna zijn we met de bus naar het hotel gereden en het laatste stukje gelopen. Ook hier kwamen kinderen ons een handje geven om vervolgens al giegelend terug te lopen naar hun ouders of vriendjes.
Om nog wat vitamine binnen te krijgen, hebben we ons vandaag aan fruit gewaagd van een kraampje aan de rand van de weg.... eens zien of we het overleven. Willem heeft op straat uit een onthoofde kokosnoot gedronken. Weer eens wat anders dan een blikje bier.
Om ook nog even "westerse activiteiten" te ondernemen, zijn we in de middag nog even aan het hotel zwembad gaan liggen.

S'avonds zijn we naar een bollywood film geweest. Helaas zonder zingen en dansen,maar toch een hele ervaring. Iedereen leeft hardop mee met de film integenstelling tot het sssttttt... bij Nederlandse film de hoofdrolspeler is een absolute held. We konden redelijk begrijpen waar het over ging en de rest hebben we er gierend van het lachen bij bedacht.

Savonds heerlijk gegeten met een mini dansvoorstelling, waarbij we ook nog even mee moesten doen. Als zo bij, bijna alles in India wilde de danseressen ook hier geld voor.
Ondanks het geloof in karma... Doe iets voor een ander en je krijgt het terug in je volgende leven....willen ze ook graag direct beloond worden voor hun goede daad.

De wifi doet het helaas niet zo best. Dus voorlopig geen foto's. De meeste maken we ook met de camera.

1. S.:
    12 oktober 2016
    xD
  2. Marianne:
    12 oktober 2016
    Hee Willem, leuke reis maak je. Vraagje, reis je met een groep? We kennen namelijk mensen die ook in India zitten en die ook elke keer op dezelfde plaats zijn, waar jullie ook zitten. In ieder geval veel plezier!!!!