De laatste loodjes Kathmandu

29 oktober 2016 - Kathmandu, Nepal

Al hoestend en proestend wakker geworden in de schimmel kamer in Nagarot. Het was dus extra lekker om buiten in het ochtendzonnetje te ontbijten, met de naar buiten gesleepte kamer stoelen. Na een wat rommelige ochtend, zijn we aangekomen in Kathmandu. De kamer die we hier hadden compenseerde voor alle harde matrassen en viezigheden van de afgelopen weken. Even op bed vallen was een ...aaaaaah moment.
S'avonds zijn we naar een restaurant gegaan met klassiek Nepalees eten en een volks-dansvoorstelling.

Na een nacht op een "echt" bed te hebben geslapen, zijn we vroeg opgestaan om een mountain flight te maken. Hiervoor moesten we inchecken bij het lokale vliegveld. Na wat verwarring, omdat onze vlucht was omgeboekt naar een andere maatschappij, maar niemand ons kon vertellen waar we heen moesten of hoe laat we gingen vertrekken. Uiteindelijk kwam er een mannetje aangerend die ons alle informatie kon brengen. Om 8:00 zaten we in een klein rood 19 persoons vliegtuig. Van hieruit begon onze vlucht langs de giganten van himalaya met als toppunt het dak van de wereld... De mount everest. We kwamen zo dicht bij dat je bijna de neiging kreeg uit te stappen  sneeuwballen te gooien en de berg af te roetsjen. We mochten ook nog even in de kockpit een selfie maken met de piloten en kregen een vliegcertificaat.
In de middag zijn we een taxi ingestapt waarmee we naar het lokale national park wilde gaan. Dit was erg spannend, want we wisten niet zeker of de chauffeur wist waar het was. Doordat hij onderweg Na vroeg waar hij moest zijn, kwamen we bij een grote poort terecht met streng ogende in leger uniform geklede boswachters. Na wat onduidelijkheid over dat we identificatie papieren achter moesten laten, zijn we voor het eerst zonder gids of kaart een berg beklommen. Na 4 km lopen en 700 meter stijgen over grote stenen trappen en door prachtige natuur, zonder echt te weten wat er op het eindpunt te vinden was, kwamen we op 2100 meter hoog voor een prachtige verassing te staan. Een prachtig uitzicht over drie districten van Nepal. Een tempel met duizenden gekleurde vlaggetjes met mantra's er op. Een rokend altaar en nog een altaar vol met brandende kaarsjes. De vlaggetjes speelde in de wind en met het licht. Na afgedaald te zijn kwamen we uit in de buitenwijken van de stad. Hier vonden we een pleintje met een paar kermisattracties die minstens 20 jaar oud waren en in Nederland afgekeurd zouden zijn. S'avonds nog even gegeten. En als toetje nog even stof gehapt in de drukke straten, lopend terug naar het hotel.

De volgende dag uitgeslapen. We wisten niet meer zo goed wat we met deze dag aanmoesten. Dus hebben we wat door de straatjes heengeslenterd. Omdat we die onderhand veel te druk vonden, vanwege het feit dat je om 10 seconden een moter moet ontwijken, zijn we maar een biertje gaan drinken in een parkje. Daar werden we vergezeld door een eekhoorn die brutaal genoeg was om koekjes uit je hand aan te nemen.
Na een douche in het hotel hebben we Doei gezegd tegen Nepal. En zijn we naar het vliegveld vertrokken.

Dus bij deze sluiten we af met een....
NAMASTE.
Van reisblog naar fotoboek