Dag 6 en 7 Jaipur Agra.... Tai Mahal

15 oktober 2016 - Agra, India

Gisteren zijn er al vroeg vertrokken naar Agra. Het was een lange busreis, maar gelukkig is de bus comfortabel. Ik (lisette) werd wat misselijk van het gehobbeld van de bus. Weet kwamen pas laat aan in Agra. En wel bleven hier maar 1 nacht. Dat was jammer, want deze hotel kamer oogde eindelijk wat modern. Dan ben je al wel snel misleid over hoe schoon het is, maar met 1 blik naar de onderkant van het douchegordijn en dan ben je al snel van die gedachte genezen. We hebben in de avond snel een broodje gegeten bij een koffieshop en zijn op tijd gaan slapen om de volgende dag op tijd op te staan om de Taj Mahal bij zonsopgang te zien.

De volgende dag ging de wekker te laat, omdat ik stomweg de verkeerde tijd had ingesteld. Ik vloekte wel honderd keer op mijzelf, maar Willem bleef rustig.
We pakte een tuk tuk in plaats van te lopen. We waren op tijd bij de ingang van de Taj Mahal, maar ze deden laat de deuren open. Er waren dus te laat om het gebouw in zijn volle glorie met een rood roze achtergrond te zien. We mopperde wat in de rij,maar toen we eenmaal de Taj Mahal zagen werden we stil. Soms probeer je je ergens niet te veel op te verheugen, omdat het dan tegen kan vallen, maar daar hoef je bij de Taj Mahal niet bang voor te zijn.
Het enorme uit alleen marmer bestaande gebouw laat je de mond open vallen van verbazing. En het enige wat we dachten hij het grootste monument gebouwd voor een geliefde op de wereld is....WOW, we zijn echt hier....en WOW.
Het was zelfs moeilijk om afscheid te nemen. Het leek wel een magneet, waar we niet van weg konden komen.
Het idee weg te gaan en het dan niet meer te zien, zorgde ervoor dat we 20 keer achterom keken en stil stonden voor we weg gingen. Net als afscheid nemen van een geliefde.

Na de Taj Mahal hebben we het Agra Fort bezocht. Een onmens groot rood bouwwerk dat ook wel Red Fort wordt genoemd.
Vanuit dit Fort heb je een geweldige uitzicht op de Taj Mahal, maat ook dit bouwwerk maakt veel indruk. De details en de grote van het bouwwerk zijn niet te vergelijken met Europese bouwwerken.
Maar hoe mooi het ook is, wordt het om 10:00 in de ochtend al te heet om hier rond te hangen.

Terug in het hotel nog snel een dutje gedaan voordat we om 12:00 de kamer uit moeten.
Nog even een flink stuk gelopen door de hitte naar de markt om eten in te slaan voor de nachttrein.
Om 14:00 zijn we bij het zwembad neergeploft om de warme middag uit te zitten tot we kunnen eten en naar de nachttrein gaan.
Dat duurt nog tot 21:30 en dan wachten op de trein.
Niet het favoriete gedeelte van de reis. Slapen met vier of zes man in coupés zonder deur, maar we zullen zien straks....