Dag 12 beestenbos

20 oktober 2016 - Chitwan, Nepal

Gisteren om 18:30 aangekomen bij onze slaapplek. Na ontvangst met een koel drankje zijn wel Door het donker naar het dorpje vertrokken met een zaklamp, om daar onze activiteiten voor vandaag te regelen. Aan de rand van het dorpje zagen we een klein toeristen bureau en daar hebben we onze wandeling en kanovaard geboekt. Hierna hebben we wat gegeten bij een eettentje met plastic tafels en waar alles op drie pitten op hoog vuur werd klaargemaakt. Eindelijk kregen we weer fatsoenlijke groente. Toen we terug kwamen in onze kamer zat er een enorme spin op de badkamer. Ik wilde hem vangen, maar hij paste niet onder een glas. We hebben hem dus maar tot kamergenoot bestempeld en we hebben hem Wim genoemd.

De volgende ochtend om kwart over zes vertrokken voor onze privé wandeling. Bij een standje mierenzoete thee en koffie gedronken. Daarna gingen we met twee gidsen op pad. Eerst 45 minuten met de kano (een honderd jaar oude uitgeholde boom, waar 10 mensen in passen)om bij ons pad te komen, daarna 3 uur lopen.
Tijdens het kanoën zagen we krokodillen en een neushoorn. Ook zagen we heel veel soorten vogels waaronder de kingfisher. Deze kwam heel vaak voor en op een gegeven moment heb ik gevraagd of ze die niet meer aan wilde wijzen, omdat we dan zin kregen in bier, want dat was de naam van het bier wat wij in Indis dronken. Tijdens de wandeling moesten we heel stil zijn. We hebben apen en herten gespot, maar bij de herten hoeft er maar een takje te breken en ze zijn weg. We volgden het spoor van een tijger, maar helaas zagen we alleen voetsporen, een gewei van een opgegeten prooien uitwerpselen. Ook hebben we geleerd hoe de urine van een tijger ruikt die zijn teratorium afbakent.

Na de jungle walk zijn we doorgegaan naar het olifanten wassen. Hier stonden vijf olifanten in het water en het zag zwart van de toeristen. Voor maar 200 roepie mocht je even op de rug van de olifant. Dit hebben we gedaan, maar toen we er op zaten voelde het gelijk verkeerd. De jongen die bij de olifant stond bleef maar aan zijn oor trekken en we zagen dat hij de olifant onder water prikte met een stok. We vroegen of we er af mochten. En zijn in plaats daar van met de olifant gaan knuffelen en hem nat gaan spatten. Dit vond die kennelijk wel leuk want hij spatte vrolijk terug. Wat wel eng was om met onze blote voeten langs de enorme poten van de olifant te schuren onder water. Met een dubbel gevoel zijn we terug gegaan naar her resort, waar Wim de spin nog steeds trouw in de badkamer op ons aan het wachten was. Wim bleek uiteindelijk een giftige rakker te zijn, maar zorg bij mensen slechts voor huidirritatie, wist de man waarbij we de gidsen hadden geboekt te vertellen.

Voor de kamer hebben we een wasjes gedaan en lekker even buiten gezeten. Even niks.... Hierna zijn we opgefrist naar het dorpje gewandeld, op zoek naar souvenirtjes. Tot dat de stoffige winkeltjes met eigenlijk allemaal dezelfde spullen ons de neus uit kwamen.
We hebben weer heerlijk gegeten bij hetzelfde tentje als gisteren. Het duurt een uur tot je alles hebt, maar dan eet je ook heerlijk vers. Er kwamen een paar olifanten langs waar we nu toch niet meer echt het grote mooie dier zagen, maar nu vielen de doffe oogjes en het gebrek aan slagtanden op.

S'avonds met de muziek van de junglebeestje nog genoten van een lauw biertje, om morgenochtend weer vroeg op pad te gaan naar de volgende bestemming

1. Hans Bennink:
    22 oktober 2016
    .....wat mooi te lezen.........heb je ook al een keertje een douche gehad wat inhoud; een soort DDR-emmer met kraantje,gevuld met warm water,wat dan gekookt is op houtvuur........En dan tussen de bloedzuigers doordansen...........Maar mooi hè,Nepal?!